Realiseert u zich het belang van een continue ontwikkeling in het onderwijs? Wilt u dat uw leerlingen optimaal profiteren van levendig en direct taalonderwijs, verzorgd door goed geschoolde docenten? Dat is precies waar wij ons voor inzetten.
Bij Project Frans geloven we dat de kwaliteit van het onderwijs direct samenhangt met de scholing van de docenten. We weten dat continue professionele ontwikkeling essentieel is om aan de veranderende eisen van het onderwijs te voldoen. Het vraagt om een proactieve houding, het aanleren van nieuwe vaardigheden en vooral: een didactische aanpak die aansluit bij de behoeften van de leerlingen.
Investeren in scholing is een continu proces. Daarom hebben we, op basis van jarenlange ervaring, een reeks trainingen en taalweken ontwikkeld, speciaal voor docenten die willen blijven groeien. We ondersteunen u bij het versterken van uw vaardigheden, helpen u met vertrouwen voor de klas te staan en geven u praktische tools om het Frans op een effectieve en inspirerende manier over te brengen.
Onze trainingen vereisen ..........

..... actuele vaardigheden
Onze trainingen zijn afgestemd op de nieuwste onderwijsmethoden. Bij AIM voor de onderbouw wordt bijvoorbeeld gewerkt met een gestructureerde aanpak, waarbij de taal eerst mondeling wordt aangeboden. Het is belangrijk om deze aanpak goed te beheersen. Een gedegen training vooraf is essentieel omdat er specifieke vaardigheden van de docent worden gevraagd.

..... meer innovatie
Met AIM voor de onderbouw en Français en action voor de bovenbouw wordt de docent meer een innovator in de eigen les. Er is veel lesmateriaal beschikbaar, maar de kunst is om het beste materiaal te selecteren en aan te passen voor gebruik in de les. Tijdens de trainingen besteden we veel aandacht aan het ontwikkelen van aanvullend en innovatief lesmateriaal.

..... continue samenwerking
Het innoveren van de eigen les kan een uitdaging zijn: "Waar haal ik de tijd vandaan met een volle lesweek?" Het antwoord is: door samen te werken. Niet alleen met collega's van de eigen vakgroep, maar ook met docenten van andere scholen. Om die reden hebben we netwerken rondom beide methodieken gecreëerd, waarin docenten samenwerken om goed en motiverend lesmateriaal en effectieve werkvormen te ontwikkelen en uit te wisselen.

..... een adequate beheersing van de doeltaal
Het inzetten van maximaal doeltaalgebruik in de klas vereist zelfvertrouwen van de docent. Wij bieden 'séjours linguistiques et didactiques' aan in Frankrijk, zodat taaldocenten zich kunnen onderdompelen in de taal en cultuur, en zo hun vaardigheden kunnen verbeteren en hun zelfvertrouwen kunnen vergroten.
Deze taalweken zijn gericht op specifieke of algemene thema’s en bevatten talige en culturele componenten.